Dostala
se ke mně oklikou krásně malovaná práce, která byla poničená
při vloupání do kostela. Něco se dalo zachránit, buď slepením
nebo použitím tenkého spojovacího olova, ale část se musela
nově zrestaurovat.
Malba na skle není snadná záležitost, protože sklo je hladké a barva ulpí jen na povrchu a dá se velmi lehce poškodit. Pevně spojená (slinutá) je až po zapálení ve sklářské peci.
Dobrý výsledek záleží na zkušenostech i technice malby. Každá barva reaguje s jiným sklem odlišně a důležitá je i správná teplota výpalu.
Proto je nutné, dělat zkoušky barev na sklech před samotnou prací.
Více o technice malby na sklo bych se chtěl rozepsat v některém z dalších příspěvků.
Malba na skle není snadná záležitost, protože sklo je hladké a barva ulpí jen na povrchu a dá se velmi lehce poškodit. Pevně spojená (slinutá) je až po zapálení ve sklářské peci.
Dobrý výsledek záleží na zkušenostech i technice malby. Každá barva reaguje s jiným sklem odlišně a důležitá je i správná teplota výpalu.
Proto je nutné, dělat zkoušky barev na sklech před samotnou prací.
Více o technice malby na sklo bych se chtěl rozepsat v některém z dalších příspěvků.
Žádné komentáře:
Okomentovat